خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

درمان بیماری پروستات چیست؟


 
قيمت 0ريال

درمان بیماری پروستات چیست؟
درمان بیماری پروستات چیست؟

پروستات یک غده برون‌ریز کوچک جلوی راست روده مردان است که مجرای ادراری از درون آن می‌گذرد. باتوجه‌به نقشی که در تحرک و تغذیه اسپرم‌ها در زمان ارگاسم و جریان صحیح ادرار از مجرای ادراری دارد، بیماری و مشکلات آن تأثیر زیادی بر سلامت جنسی و ادراری آقایان می‌گذارد. در حال حاضر انواع بیماریهای پروستات به موارد زیر تقسیم می‌شوند

پزشکان روش‌های درمانی متفاوتی را برای هرکدام در نظر می‌گیرند. به‌عنوان‌مثال در التهاب پروستات باکتریایی، آنتی‌بیوتیک مؤثر است درحالی‌که تجویز آنتی‌بیوتیک ممکن است در سرطان پروستات تأثیری نداشته باشد. در بخش‌ بعد، درمان هرکدام را بررسی می‌کنیم.

انواع روش درمان غده پروستات

برای افرادی که علائم و ناراحتی‌های جزئی دارند، دارودرمانی یا تغییر رژیم غذایی کمک‌کننده است؛ اما با افزایش علائم، عمل جراحی یا سرمادرمانی می‌تواند مرحله بعدی باشد. انواع روش‌های درمانی شامل موارد زیر می‌شود:

· سرمادرمانی

· شیمی‌درمانی

· هورمون‌درمانی

· پرتودرمانی

· آمپول سرطان پروستات

· پروستاتکتومی یا جراحی پروستات

· درمان دارویی

· طب سنتی

· درمان گیاهی

· درمان خانگی

· درمان پروستات با ورزش

· ماساژ پروستات

· معجون بیماری پروستات

درمان پروستاتیت

پروستاتیت یا التهاب پروستات، یکی از بیماری‌های عفونی و شایع این غده برون‌ریز در جوانان و میان‌سالان محسوب می‌شود. ورود باکتری از مجرای ادراری، سندرم مزمن لگن و علائم ژنتیکی در برخی موارد، می‌تواند علت اصلی بروز آن باشد.

تکرر ادرار، سوزش ادراری و اختلال نعوظ از علائم آن هستند که اگر طولانی شوند، باید حتماً به پزشک مراجعه کنید. در بیشتر موارد دارودرمانی و تجویز آنتی‌بیوتیک به کاهش و بهبود علائم بیماری کمک می‌کند.

درمان سرطان پروستات

سرطان پروستات زمانی اتفاق می‌افتد که سلول‌های سرطانی و جهش‌یافته در غده پروستات تشکیل شوند. سرطان پروستات دومین سرطان شایع در افراد بالای ۵۰ سال است. در بیشتر این افراد علائم بیماری به‌کندی رشد می‌کند و امکان دارد هرگز مشکلی برای سلامتی ایجاد نکنند؛ اما برخی دیگر علائم جدی دارند و باید حتماً به پزشک متخصص مراجعه کنند.

سایرمقالات... جلوگیری از سنگ کلیه

زمانی که تصمیم به درمان سرطان پروستات می‌گیرید، پزشکان چند مورد را در نظر می‌گیرند:

نوع و اندازه بافت سرطانی

درجه آن (سرطان پروستات ۴ درجه دارد.)

سلامت عمومی بدن

میزان سرایت به سلول‌های دیگر

گاهی اوقات که بیماری گسترش زیادی پیدا می‌کند، هدف اصلی درمان، کنترل بیماری و به تأخیر انداختن علائم است تا امید به زندگی را افزایش دهد. شیمی‌درمانی، پرتودرمانی، سرمادرمانی و عمل جراحی برداشتن غده پروستات شایع‌ترین روش‌های درمان بزرگی بدخیم پروستات هستند که مدت‌زمان آن‌ها از ۶ ماه و در موارد پرخطر تا ۳ سال ادامه می‌یابد.

سایر مقالات... مسکن قوی برای درد سنگ کلیه

درمان بزرگی پروستات

بزرگ شدن پروستات که به آن هیپرپلازی خوش‌خیم پروستات (BPH) هم گفته می‌شود، یکی از بیماری‌های مشکل‌ساز و شایع در آقایان است که با افزایش سن رخ می‌دهد. غده پروستات به‌صورت طبیعی شروع به بزرگ شدن می‌کند و به مجرای ادرار فشار می‌آورد.

این اتفاق مشکلات ادراری مانند میل مکرر به ادرار و بیداری در شب را ایجاد می‌کند. دارودرمانی و جلوگیری از رشد بیشتر پروستات، استفاده از کاتتر برای باز شدن مجرای ادرار و عمل جراحی راه‌های درمان بزرگی پروستات هستند.

سایر مقالات... هزینه عمل پروستات

قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت